HF

=hussefritt. Japp, jag är solo med hundarna fram till måndag. Husse är och spelar in en ny platta med sitt band i Åmål! Är väl lite tjurig över att behöva stanna hemma, men erkänner samtidigt att det är lite skönt också.

Nicole är snäll och rastar vovvarna på lunchen åt mig, dessa 3 dagar blir det rätt mycket ensam hemma tid för dem men båda är helt trygga med det så jag oroar mig egentligen inte ett dugg.

Ikväll när jag skulle kolla Grimas juver efter mjölk (hon får det när hon skendräktar) så kom det blod, inte kul 😦 Men som tur är har jag världens bästa Kattis som jag kan ringa och fråga om såna här grejjer. Mammas uppfödare Monica ska också ha tack för lugnande ord! Hon har ju varken feber, är svullen eller verkar ha ont, så det löser sig nog.

Annars har kvällen ägnats åt diverse cirkustrix. Grima övar för fullt på att ”rulla” och att sitta och balansera ”sitt vackert” en stund, hålla en tass i luften (ska utvecklas till spansk skritt sen) och snurrande, fjärrdirigering, klossträning OCH en massa apport hann vi med också (med maaaassor av passivitet). 

Ian övar också för fullt på att hålla en tass i luften, ”ligg död”, snurra runt och allmän bakdelskontroll (lite klossträning). Apporten uteblev pga att jag inte hittar hans apport..är den i bilen Tomas?

Jag ska försöka lära dem att ”skämmas” någon gång. Dvs när de lägger tassen sådär sött över nosen. Vill ha tips på fler trix! Backa håller vi på med, Grima kan skall..Ian kan det fast inte på kommando 😉

Nej nu är det bannemig dax att sova.

2 reaktioner på ”HF

Kommentera

