Fresh new start

Nu har jag äntligen bokat en tid för Lotta, det blir nästa tisdag klockan 20.15..kul! Både Ian och Grima följer med och så tränar vi 30 min vardera för henne. Det blir en perfekt kickstart, jag behöver en push för att verkligen komma igång igen. Gillar jag henne och hundarna likaså, så kommer jag att försöka träna för henne var/varannan vecka till en början för att verkligen få ordning på de moment vi vill trixa och fixa med. Nu har äntligen OG’ts träning satt fart igen också. Tyvärr är jag upptagen de ypperliga tillfällen vi fått hyra ett väldigt tjusigt ridhus denna månaden, men i februari ska vi vara med och köra. Tjoho! Fucking äntligen, nu har nog både jag och hundarna träningsabstinens så det skriker om det. Jag märker dock att Ian börjar tycka att våra inomhusträningar är tråkiga. Han är förvisso en westie som det GÅR att repetera grejjor med ganska så länge utan att han sinar, men nu har det nog blivit lite väl mycket nötande. Fröken fräken Grimson tröttnar dock aldrig..jag håller på att lära dem 2 nya trick. Det ena är ”skutt” (mycket gulligt) och det andra är spansk skritt.För er som inte vet hur det ser ut så är det egentligen en hästgrej. Learn and watch:

http://www.youtube.com/watch?v=lpCvQBALBX0

Film kommer på de små liven när de hajjat grejjen 🙂

Over and out.

Kommentera

