Se upp!

För i sommar kanske ni får se mig och Grima komma flygande med en sån här:

En kickbike! Ett perfekt träningsredskap för fysträning av hund. Har velat ha en sådan länge, men vem vet jag kanske bestämmer mig för att göra slag i saken? De är inte vansinnigt billiga, men å andra sidan lär man ju vilja ha den i många år. Det finns även sparkar till vintern, hm..ha-begäret sätter sig i.

Nästa vecka är det dax att trimma igen. Har en JRT och en mellschnauzertik på G, ska bli kul! Jag behöver mer rutin i det hela och blir bara glad om någon vill offra sin hund för att låta mig rycka en massa päls mot en liten slant. Ian ska till Cindy på onsdag och trimmas, det är dags nu igen! Helt otroligt vad pälsen växer på dem egentligen.

Kom precis på att jag inte varit ute på hundpromenad på..2 dagar nu! Känns konstigt, men jag tog ledigt imorgon så att jag skulle kunna hitta på något kul med de små liven. Vi kanske åker till stallet och går en sväng där, får se om jag tittar in hos Jessicah då också. Kvällarna har iaf varit väldigt busy. I tisdags köpte jag  födelsedagspresenter till Jossan och Jack från Sussi och mig och var även på en föreläsning med Patty, igår var det kundmingel på Strand med jobbet (jättetrevligt och supergod mat!) …tur att man har en husse till sina hundar som ställer upp i vått och torrt med att promenera 🙂 . Fast det är lite kul ändå vilken förväntan man skapar på sig själv när man tränar och matar de små liven. Jag får ofta hör ava Tomas att de är såååå mysiga och sover i soffan (kan dock hända att de vill kampa med någon leksak) .  Men när jag kommer hem så är det genast ”YES! NU ska vi hitta på något kuuuuul!!!” (tätt följt av en uppvisning i samtliga av deras leksaker som de vill trycka upp i ansiktet på en). Igår fick jag alltså sätta mig en stund och klickerträna för att de skulle få ”ha gjort nåt”.

Ikväll blir det iaf prommis efter att vi varit i Enskede och handlat hundmat, imorgon hittar vi på annat skoj och på tisdag ska vi äntligen premiärträna för Lotta! Längtar! Lördagen efter är det dessutom ridhusträning med träningsgruppen som jag ser så fram emot. På söndagen åker Ian och jag på westieträff (via östwestie) , kameran i högsta hugg! Fullspäckat med aktivitet med andra ord 🙂

5 reaktioner på ”Se upp!

  1. Förresten kom jag på en sak: Varför skaffar du en sån cykel och inte en riktig? En typ mountainbike kan du ju cykla med t.o.m i skogen.

  2. Pappa skulle fixa! Fast jag kanske skulle köpa några delar, men nu kommer jag inte på vad det var för delar ? Fast Grima kan inte dra mig i mountainbiken, verkar livsfarligt 😛

Kommentera

