Yes!!

Nu har vi kommit igång lite med träningen ”på riktigt” och kört två korta träningspass torsdag/fredag och fasiken vad fin hon känns! Fina fina hund! 🙂 Igår körde vi bara fritt följ, jag körde väldigt kort och intensivt. Gick hon 3 steg perfekt blev det belöning direkt. Idag körde vi apporteringsingångar. INGA ljud , kanonfart och en glad tjej som inte tuggade. 

I och med att hennes skendräktigheter varar så länge (hon blir väldigt trist då) börjar man efter ett par veckor nästan att tro att hon är så ”slätstruken”. Men nu när hon är ur skendräktigheten så är det himla skönt att få se hennes riktiga jag igen. Det är välkommet tillbaka, fy vad jag älskar den där hunden!

Ian och jag tog en promenad med en god vän på kvällen. Det var 21 minus och jag trodde han skulle frysa arslet av sig men icke. Han for fram som en dåre, hoppade i snön och var i största allmänhet tokpigg. När vi kom hem och de hade ätit somnade båda brevid mig. Grima på min arm och Ian i min famn. Det är kärlek det 🙂

En reaktion på ”Yes!!

Kommentera

