Myskväll

Det är verkligen inte helt dumt att komma hem till två hårbollar och en karl som saknat en när man varit borta en hel dag på jobbet 🙂 . När jag klev in innanför dörrn vart det i sedvanlig ordning pusskalas, när jag tagit mit ur pälsorkanen som virvlade runt mig noterade jag att det var skinande rent i varenda vrå i huset…så härligt! Middagen skulle Tomas också fixa, så det var bara att värma sig i badkaret lagom till det vart klart och sedan sätta sig i soffan och mumsa i sig.

Sedan fick jag höra att Ian verkade lite deppig, han kan bli sådär ibland när han tycker att han inte får tillräckligt med kärlek. Grima talar ju om ifall hon inte ser sig sedd, och stirrar på en med sina tefatsögon..men Ian blir sur och håller sig undan som för att demonstrera sitt missnöje. Happ, så det var bara att ropa på honom och placera honom på armen. Då kom en djuuup suck och så somnade han, då dog jag lite..ja på ett bra sätt alltså :).

Efter en stund tyckte Grima att det var nog och ville också vara med. Hon förstår ju inte riktigt att hon är lite större än Ian, så helt klumpigt hoppade hon upp i soffan och la sin bog på min axel..tungt. Jag fick maka lite på mig så hon också fick plats, och så la hon sitt huvud på mig, i alldeles lagom puss-höjd.

(Ingen av oss ser riktigt kloka ut, men skitsamma)

Sedan var det dags för kvällspromenaden..extremt omotiverande när det är -11 och man har ett dåligt knä som mår ännu sämre ju kallare det är…Men jag lindade in eländet och tog en varsin separat runda med tokarna. Grima och jag tränade apportering vilket gick jättebra. Snabba ingångar och inget tugg, bara busigt och roligt. Vi tränade även att lossa på passivitet vilket gick in i huvudet väldigt snabbt, förhoppningsvis går det att applicera i skyddet sen?

När fröken var nöjd var det Ians tur. Vi mötte någon mastiff när han var lös och han var väldigt duktig som direkt lade sig brevid mig tills de hade gått förbi, då blev det massa bus med boll och så lekte vi hela promenade i princip. Mysigt och roligt för hundarna.

Enkelt recept på att avsluta en dag som jag trodde skulle bli skit, nu ska husse få uppmärksamhet också-tillsammans med en kopp te.

Godnatt !

5 reaktioner på ”Myskväll

Kommentera

