Nu får det faktiskt vara nog :(

Jag har inte klagat på vintern en enda gång sedan snön kom, men nu sinar även mitt tålamod. Jag har ett dåligt knä, och när det är 10-20 minus ute så gör det väldigt ont i det. Jag har gått i linda i två dagar nu och det känns bättre om det får stöd och får vara varmt, men det är ändå inte kul!

Igår var jag på en kvällsrunda med hundarna, hade tänkt att jag skulle vara ute i ca 40 minuter, det blev typ 15 efter att fingrarna frusit till is nästan omedelbart när vi kom ut. Pratat med Grima och Ians veterinär i veckan och nu är det snart dags för hennes kastration. Jag hade tänkt vänta en månad men vi kom överens om att det nog blir bra inom de närmsta veckorna. Jag ser både fram emot det och inte, är supernervös över att hon ska bli inkontinent och slö. I själva verket borde hon bli piggare, men vad vet jag.

Hon började fälla i förrigår och då vet jag med mig att det är ca 2-3 månader  kvar till löpet så det är snabba puckar som gäller nu. 

Huvudsaken är att Grima mår bättre, jag funderar på om jag inte skulle låta veterinären ta mig också när han ändå håller på. Gud vad skönt att slippa alla humörsvägningar 😉 Nä skämt åsido, det kan ju vara bra att ha kvar eländet om man ska ha barn någon gång. Har hört att man måste ha allt kvar då!

Ikväll spelar Tomas och hans band i telefonplan, ska bli kul att se vad de hittar på denna gången.

Sa-yo-nara!

2 reaktioner på ”Nu får det faktiskt vara nog :(

  1. Ja för fan behåll allt 🙂 Humör och hela fadderitan 🙂 Ge Tomas en lyckospark i r..en från mig , så han spelar bra ikväll 🙂

Kommentera

