Dag 3

Donnan är oförskämt pigg, och så himla duktig!  De enda gångerna hon har tratt på sig är när vi inte kan ha koll eller på natten, i övrigt rör hon inte vid såret alls och ligger mest och vilar. När jag kommer med bomull och tvålvatten för att tvätta lägger hon sig fint på bia-madrassen och låter sig skötas om 🙂 .  Igår fick de dock märgben och då är det himla skönt med en hund som tycker mat är det bästa som finns och kan ligga med det en stund. Promenaderna är korta, men från dag 5 får hon gå normal-långa promenader, dock i koppel. Dag 10 när stygnen tas får hon promenera som vanligt (och lös) och kanske 10 dagar till på det så får hon köra skydd och allt annat som involverar lite häftigare rörelser.

Jag ska försöka få hem min cykel från pappas verkstad en dag, så att vi kan börja cykla nu när asfalten börjar titta fram.  Jag har varit lite orolig för hundarna då jag noterat att de tappat muskler, men har nu kommit på orsaken till vad jag tror problemet är. De har fått ganska mycket vom på sistone, och just den sorten jag ger är ganska fettsnål och även inte jätte-proteinrik. Jag ska se vad som händer när jag minskar vommen och fodrar med lite extra helfoder istället (de får helfoder varje dag, men jag har i vissa fall bytt ut en korv helfoder mot en vomkorv). Då tror jag att de biffar till sig lite igen. Vommen ska de hädanefter mest få som tillskott, för att det är bra mot magen bla.

Jaha, over and out!

En reaktion på ”Dag 3

  1. Ja då blir din pappa glad 🙂 Du får väl be honom eller din bror om att dom kör hem den , och allt annat , för Tomas har väl ingen plats i bilen 🙂
    Buttan<3

Kommentera

