Dag 4

Tänk vad kul saker och ting måste vara för Grima ändå. Varenda vareviga morgon måste vara som när man var liten, och på sin födelsedagsmorgon eller julaftonsmorgon vaknar upp med en pirrande überförväntan på att få en present eller julklapp. Skillnaden är ju att Grima inte får presenter eller julklappar, hon får frukost, vilket för henne är precis lika spännande och precis lika fantastiskt.

När jag öppnar ögonlocken på morgonen registreras detta ljud som ingen annan varelse kan höra förutom schäfrar med stora öron (och fladdermöss), hon springer fram till min sängkant och ställer sig på den och tuggar, flåsar, grymtar, låtsasgäspar och jag som inte är mänsklig på morgonen vill hemskt gärna strypa henne och återliva henne senare när jag har vaknat. Eftersom att det inte fungerar så enligt fysikens lagar så får jag alltså vackert stiga upp och försöka klä på mig medan hon går slalom mellan mina ben, ställer sig vid dörren, ställer sig vid mig (och här undrar ni varför jag inte sätter någon form av lydnad på henne, men ni förstår, jag orkar inte ens prata innan klockan 9 , och har bara öppnat ögonen halvvägs) ställer sig vid dörren, ställer sig vid..ni fattar. Sedan tar jag myrsteg ut till köket (eftersom att hon snurrar framför mina ben) och in i badrummet och låser. HAH! Där fick hon. Försöker lägga på ett ansikte och det allra nödvändigaste, traskar något piggare ut i köket igen och DÅ kan jag lägga henne på mattan tills maten är serverad. (Notera att Ian inte har vaknat än).

När maten är serverad måste jag väcka Ian: ”KOM NUUU!!!” varpå han masar sig fram och tuggar slött på käket. Grima har ätit upp maten ungeär 0.39 sekunder efter att den ställts på golvet och spenderar sedan resten av tiden med att glo på Ian när han äter (som äter fortare nu, har han ingen konkurrans skiter han i maten så tro mig, detta är effektivt). Jag ska ha te men halkar ungefär varannan gång i en stor pöl av Grimas dreggel på väg till vattenkokaren och får gå in och byta strumpor igen medan jag ojjar mig över en sträckning i ljumsken eller hugget ir yggen som blir av den plötsliga rörelsen. Väl tillbaka äter jag frukost med åskådare innan det strax är dax att gå till jobbet eller göra vad man nu än ska hitta på en helgdag.

Idag kissade jag hundarna på morgonen, men problemet var att de inte kissade. Grima skulle tokfnatta och blev bara mer triggad av att jag gormade på henne att coola ner sig. Ian tycker naturligtvis också att detta är jättekul och börjar också toka runt som en dåre vilket i sin tur triggar Grima ännu mer och..sen åkte de in och jag gick till jobbet.

Puh.

4 reaktioner på ”Dag 4

Kommentera

