Foderfråga.

Nyfiken i en strut.

Vad ger ni för foder?

Varför ger ni det fodret?

Övrigt som påverkar fodervalet ex övervikt, allergi etc?

Aktivitetsnivå?

8 reaktioner på ”Foderfråga.

  1. Jag ger Standardt. Normal i vanliga fall, Extra om vi inte har Normal i butiken.
    Jag tycker det är ett prisvärt och bra foder med ett koncept jag tror på, och jag gillar att det är svensktillverkat.

    Aktivitetsnivån är lite för låg här. Dagliga promenader på 1,5 timmar, med på jobbet hela dagarna, viker kartonger med chefen, och kanske lite upplet och sådant.

  2. Vom og Hundemat får mina. Har provat diverse olika färskfoder och innan det torrfoder och även att BARFA själv. Men nuvarande mat är den jag är mest nöjd med hitills.

    1. Ah! Jag kör också vom og hundemat. Körde klass förut men var inte alls nöjd. Nu är det vom og hundemat som gäller och hundarna verkar väldigt nöjda 🙂 Varvar dock med stanart torrisar ibland, mest för att de ska ha vanan inne att äta torrisar om man ska iväg någonstans dit det inte går att ta med färskmat. Ibland får de även lite kindköttskross, mest för att de är så förbannat bortskämda 😉 Jag helbarfade hundarna förut, men det vart för krånligt och jag orkade inte hålla reda på allt så nu blir det såhär.

  3. Vi ger Royal Canin Sensible och har gjort så sedan vi gick från valpfodret.

    Jag provade att byta till Standardt men Zaga fungera inte alls på det fodret. Tappade päls, blev matt och mjällig.

    För att Zaga fungerar toppen på fodret, det är bara den anledningen för jag tycker det är lite dyrt.

    Aktivitetsnivån håller på att trappas upp efter rehab-tiden, nu är det dagliga långa promenader, spår & lydnad några ggr i veckan. Skulle tippa på att den ligger någonstans på medel.

  4. Vi ger båda Standardt normal. Ger det för att det är det torrfoder som stämmer bäst överens med vår tanke om vad vi vill ge, och för att hundarna funkar så himla bra på det.

    Anpassar fodergivan efter aktivitetsnivå. Skulle egentligen vilja ge färskfoder men saknar fryskapacitet helt enkelt.

  5. Standardt normal till Wahidah och Magnusson M&B adult till Zala, men Zala håller på att vänjas över på Standardt hon med.

    Jag måste ge torrfoder, för vår frys är nästan i dockskåpsstorlek. Då vill jag ge ett med ”så lite skit i som möjligt”.

    Tyckte förut att Magnusson fungerade bra och det gick ju att köpa på Ica Maxi, sedan insåg jag att något var tokigt ändå. Wahidah kunde, trots mycket aktivering, inte äta mer än ca 3dl foder per dag, för då blev hon tjock! Däremot byggde hon inga muskler..

    Nu med Standardt kan hon äta 4½-5dl per dag, är inte tjock och har fina muskler. Dessutom tycker jag att hon fått bättre päls. Så tja, jag är nöjd!

Kommentera

