2 dagar kvar

Till jag  får ta stygnen, längtar! Då ska vi äntligen börja kondisträna på riktigt och få upp flåset. Hon behöver musklas upp ganska rejält känner jag, förhoppningsvis får jag hem min cykel snart så att vi kan åka runt på asfaltsvägarna här, och när snön smält ytterligare så kan vi ta en vända på elljusspåret också där det är bättre och mjukare underlag. Det blir fint när vi kan ta rediga promenader i skogen också, så att hundarna kan få springa på ojämn mark, då blir de som finast i kroppen. Någon som har koll på när det är okej att låta hundarna börja simma i vattnet? Temperatur? Grima är ju egentligen ett vattendjur (Ian är badkruka) och jag funderar på om det går att låta hundarna simma i maj? Har dålig koll på det där.

Just nu längtar vi ändå mest efter att få komma ut och TRÄNA i alla discipliner.  Jag vill lägga viltspår med Ian, vanliga spår med Grima, lydnad skydd..ja allt. Ian ska få åka ner till Skåne en vända längre fram också och hälsa på grävling. Vi får se vad han säger om det, om han är så kaxig som han utger sig för att vara?

Märker att det inte är särskilt många som läser bloggen iaf, jag slängde ut en fråga iförrigår om hundmat och hela TVÅ personer har svarat 😉 . Får nog börja lägga upp den på fejjan och ser om det nappar mer…vad ska jag annars sitta här och tjöta för.

När jag får pengar ska jag köpa ett nytt minnerkort till kameran, det vi har strular utav bara fan…så ska det äntligen komma upp lite bilder här så småningom också.

cya!

4 reaktioner på ”2 dagar kvar

  1. Om du är vinterbadare så är du inte tillräknerlig, men annars så går jag efter att om jag skulle kunna tänka mig att bada så kan hunden också göra det.
    Betänk att om den får kramp så är det du som är livräddaren och risken för kramp ökar ju kallare vattnet är.
    Ha svårt att se tjusningen i att livrädda en krampande hund i 13 gradigt vatten…..*burr*
    Pälsen värmer precis lika bra som vilken dyblöt 13 gradig yllekofta som helst ! *hutter*
    Jag kan inte komma ihåg att det har varit ”badvarmt” före midsommar någon gång.
    En annan bra grej man kan göra är attt hitta en lång strand med långgrunt vatten. Då kan hunden springa i vattenbrynet och få bra motion utan att bli helvåt.
    Fryser fortfarande när jag tänker på att plaska runt bland isflak…….
    Hälsningar, Kattis

    1. Nej ska jag bada ska det bannemig vara varmt i vattnet! Grima däremot skulle ju gladeligen bada nu…om hon fick (vilket hon naturligtvis inte får) 😉

      Tänker på vattensvans också, det kan de ju också få om de blir nerkylda :/

Kommentera

