Glad hund?

Grima är en socialt trygg hund, men med ringa intresse för andra människor än ”de sina”. Hon är inte den som överöser nya människor med pussar eller försöker busa upp dem (som Ian), utan kollar mer läget och bryr sig inte nämnvärt sen. I fredags var dock Janicki hemma hos mig på en fika och jag har aldrig sett något liknande i hur hon betedde sig mot henne? Hon skulle praktiskt taget sitta i knät, pussa, komma och erbjuda leksaker, svansen vevade och hon var bara allmänt förtjust? Jag sa åt Nicki att det där får du ta som en fet komplimang, som tur är gjorde hon det 😉

Igår tyckte jag att vi skulle åka och möta Tomas på Sthlm södra efter hans spelning i Finland. Jag har inte körkort än så jag tyckte att det var en ypperlig kvällsaktivitet för djuren att få åka till buss och pendel. Båda hundarna (som förvisso är vana men inte åker kommunalt lika ofta längre) tyckte det var ett väldigt spännande äventyr. När vi väl var framme och vi fick syn på husse kastade sig Grima bokstavligen fram och visade med hela sin kropp hur fantastiskt det var att få träffa husse igen. Lilla gumman! Man kan inte låta bli att bli rörd :’)

Vi åkte hem igen, och sen tvärslocknade hundarna. Det är jobbigt att cruisa runt på ställen man inte brukar! De hade å andra sidan inte sovit mycket alls i Lördags natt. Vi var med Patricia i stallet hela dagen och gick långpromenad på vägarna där, samt att de fick leta frolic i Emigrant’s box. Därefter sov vi hos henne…Jag är dock en sådan som ska ha becksvart i sovrummet för att kunna sova…och i vardagsrummet fanns inga gardiner, så när solen steg upp vaknade både Grima , Ian och Patsys undulater…………………..suck. Vi gick alltså och la oss runt 3, och steg upp 8.30, jo man tackar.

Händelserik helg med andra ord! Nu längtar jag ut och hoppas att mer mark tittar fram och att den torkar upp fortast möjligt Vi vill spåra!!!

En reaktion på ”Glad hund?

  1. Hon har förändrat sig 🙂 Glad hund efter operation ? Vem vet hon kanske tänker såhär – bäst man är glad och social annars vet man inte vad dom tar nästa gång , hahaha

Kommentera

