Förra helgen stall och denna helgens premiärspår

Patty laddade precis upp en massa bilder från förra helgen när vi var med henne i stallet, bilderna är tagna med hennes mobilkamera! Otroligt bra kvalitet tycker jag.

Innan vi ska hoppa in i bilen, attans så stålig hon är Grimisen 🙂

”Nu kommer matte ser jag” (jag hade varit och hämtat en filt medan de väntade)

Ian tränade lite förstrött på en utställningspose, visst är han stilig?

Dags att börja knata

Och så på hemvägen..

Poserar lite med fina Emigrant 🙂

Vi tog oss även ut och gick årets första spår! Eftersom att Ian inte skulle då bli avundsjuk la jag ett kort personspår åt honom också. Grima gick ett otroligt fint spår, inget avancerat på så vis och jag hade inga förväntningar, men jag hade förväntat mig en lite flams i och med att det är första spåret på året! Inte då, snoken i backen, jättebra och jämnt tempo, klippte vinkeln som ingenting och la sig direkt vid sista spårapporten, såå duktig!

Ians spår gick desto värre, så vi bröt. Jag märkte att han hela tiden letade efter något annat (spårar normalt vilt) så jag lägger helt ner personspårandet. Ingen idé om han inte är superintresserad, och han funkar så bra i viltspåret så varför blanda egentligen . Hädanefter ska man alltså komma ihåg att tina blod och klöv, uhh..men det är lika bra att få det gjort . Längtar tills vi kan starta vårt första öppenklass spår!

2 reaktioner på ”Förra helgen stall och denna helgens premiärspår

Kommentera

