Träning hela helgen

Och vädret har varit kalas. Solen tar tydligen för att jag är helt illröd på högra halvan av ansiktet, aj aj..men så blir det när man är i solen i 4 timmar antar jag.

Lördag bjöd på lydnad och skydd. Första lydnadspasset på klubben för i år, vi gjorde inte så mycket, tränade släppanden på boll och lite kontaktövningar. Skyddsmässigt går det bara framåt. Större delen av tiden ägnade jag åt ekipagefotografering och porträttfoto av hundarna , tack Nicole för att jag fick låna ditt minneskort!!  Nu är det bara några stycken till som ska fotas innan hemsidan är ”komplett”. För er som vill titta så kika in på www.schaferklubbenaker.se ..Jag ser ut att vara 14 år på min bild, men hundarna är söta! Ian med sin kaxigaste pose, ofcourse.

Söndagen bjöd på spår och skydd. Det är Grimas andra spår i år och jag kan inte ha haft en bättre start, hon är skitduktig! Det blåste fan över fältet igår och kajjorna var i spåren och rotade, men Grima skötte det hela superfint och var intensiv och koncentrerad och påvisade apporten fint. En liten snurr vid vinkeln, men där gick vindarna kors och tvärs så jag bryr mig inte ett dugg om det pyttelilla missödet.

Ian fick ett spår i dungen bakom klubben. Endast klöv, 4 timmar liggtid, ca 100 meter utan vinklar (hans första spår i år). Matte klantade sig och klev rätt mycket i spåret när jag skulle tillbaka, så han blev fundersam på vissa ställen men visade på att även westies kan ha kamplust och redde sedan ut det. Klöven gömde han sedan under en massa mossa… 😉

Ser fram emot mer träning, när den väl har börjat är det svårt att sluta. Ian behöver för övrigt trimmas..dags att ringa Cindy så att han slipper vinterfrilla.

4 reaktioner på ”Träning hela helgen

  1. Det var så lite så att låna ut minneskortet, klart jag ställer upp med det jag kan. =P
    Bara kul att få hjälpa till också, du har fått till hemsidan riktigt, riktigt bra alltså! 😀 😀

Kommentera

