Solig Söndag

Igår lämnade vädret verkligen inget att önska, hela dagen var strålande= svårt att inte bli på gott humör. Det stod lydnad och skydd på schemat, men idag valde jag att titta mer på de andra än att träna så mycket lydnad själv, något jag faktiskt gör lite för sällan. Grima och jag körde lite lekar på plan istället innan det var sags för skyddet som gick helt s-t-r-å-l-a-n-d-e!

Wie vad man blir glad, då! Dels gick Grima som en klocka, men jag var för en gångs skulle faktiskt nöjd med min egen insats också. Jag kände att jag tajmade precis rätt och kunde köra henne så som jag önskat tidigare. Hon har blivit mycket lydigare i skyddslydnaden och det tackar jag så väldigt för. Säsongen har verkligen haft en kanonstart, spåren har gått kanonfint, skyddet går så bra och jag kan inte klaga på lydnaden heller. Hoppas att det håller i sig 🙂

Ikväll ska jag nog ut och kondisträna, eventuellt imorgon. Jag skulle spårat med Ian igår, men se jag glömde klöven på köksbordet..fan..Jag ska lägga ett spår ikväll istället. Det får inte ligga så länge men det kvittar, det är ändå bara hans 2:a spår i år.

På Torsdag åker vi till Åmål! Där ska påsken firas, huset fullt-minst sagt. Jag ska försöka att fokusera på hundarnas kondis dessa dagar, annars ska vi nog mest sitta ute på caféerna och glassa 😉 Ian trimmas på tisdag, det behövs verkligen, han är alldeles för varmt påklädd nu. Nisse trimmade jag i helgen, så han är supersnaggad nu inför sommaren. Fästingsäsongen är här också, jag har redan plockat ett äckel från Ian. Jävla skittdjur. Frontline ska inhandlas snarast tillsammans med clarityn till mig. Jag är inte pollenallergiker, menfår såna jäkla utslag av myggbetten. Nu har jag ett mellan knogarna som gör riktigt ont 😦 .

Hade hundarna haft rabiesvaccin hade vi följt med till Åland i helgen, men se det har de ju inte. Så det ska jag fixa till dem också, jag tar det samtidigt som Ian får sin 2-års spruta. Tror även att Grima ska ha en fullvaccinering igen? Bäst att kolla..

Nu svamlar jag! Dags att sluta, over and out!

Ian blickar ut över Fengersfors/Åmål förra våren..

En reaktion på ”Solig Söndag

Kommentera

