Aprilkväll

Det vart bara jag , Tomas, Kattis och Jarmo ikväll..de andra laddade nog inför Åland. Mina är ju inte rabiesvaccinerade än så vi kunde tyvärr inte följa med. Dumt av mig att inte tänka så långt, det tar ju typ ett halvår innan en rabiesvaccinering är klar i värsta fall, så det var ju inte att tänka på.

Grima har verkligen blivit mycket mer balanserad sen vi kastrerade henne, hon är så himla duktig i skyddet, hon har varit bra innan också, men det har lagts in ännu en växel och det är himla roligt att se.

Vi körde som vanligt lydnad innan skyddspasset. Lite overload i fria följet=kom fram för långt, men väldigt fin i kontakten, en trevlig apport på slätmark och så blev det lite platsliggning. Hon ligger där hon ligger, men flyttar rumpan lite åt sidan. Ska försöka fila lite på det, men vill inte peta för mycket i det heller.

Ian la jag ett klövspår till i skogen bakom planen, inte vidare långt, kanske 100 meter med en vinkel, liggtid ca 2 timmar. Jag tycker å andra sidan inte att det gör något att han får korta spår nu i början, detta var hans andra spår för i år och han kommer att behöva en del kondis både mentalt och fysiskt för att ta sig igenom ett ÖKL spår om det är en varm sommardag, vilket det ju lär vara i Juni när jag tänkt starta. Han tog iaf upp spåret perfekt och rodde oss i land snabbt. Jättenöjd med hans prestation men det märktes att liggtiden var något kort då spåret verkade väldigt brett. Nästa gång får det ligga 4-6 timmar iställer, och har jag fått tag i blod kanske ännu längre.  Han har för övrigt spårat i halsband de senaste gångerna för att jag inte hittar hans sele 😦 , ska se om jag hittar den på firman, där vi har en låda kvar med lite småkrafs.

Imorgon drar vi till Åmål, där det utöver påskfirande förmodligen blir en del lydnad och spår på ÅBK. Grima och jag drar dock till Blåkulla på kvällen i sedvanlig ordning.

Vi ses där kvinnofolk!

En reaktion på ”Aprilkväll

  1. Kul att det går bra! Det där med att vicka lite på rumpan eller vad man ska kalla det under platsliggningen känner jag igen, och det är inte det lättaste att få bort. Men det går 🙂

Kommentera

