Godmorgon

Varför har hundar så bra återhämtningsförmåga i förhållande till människor? Åtminstone verkar det så.

 Igår åkte vi och tränade i Strängnäs vid halv sju, en lite överladdad dam hade jag med mig in på plan eftersom att hundarna hade varit själva en längre stund på eftermiddagen. Hon har börjat tränga lite igen så vi fokuserar en del på positionen just nu, på slutet kändes det bra! Vi körde även lite läggande under gång och eftersom att hon kommer lite för långt fram ibland så lägger hon sig naturligtvis snett, men med lite finjusteringar där så ska det blir bra, hon lägger sig fint på kommandot så det är mest ”skönhetsgrejjor”. Apporteringen har gått himla bra på sistone, hon rullar den en gång på vägen in men det ser jag inte som ett egentligt problem, och jag vill inte peta i det om hon är fin i övrigt. Lite ljudande på skicket också, men det har jag redan en plan på hur jag ska fixa och jag tror att det kommer att funka bra.

Skyddet gick också finfint, vi körde en del skyddslydnad vilket är det som behövs mest, sedan är det en liten svinastina ibland som är ett praktexemplar på självbelöning så det blir några fulnyp i ärmen när hon tycker att hon varit duktig, haha, man kan inte låta bli att skratta åt henne ändå. Dumhund! 🙂 Sista skicket jag gjorde på henne var exemplariskt enligt skolboken, snabb och explosiv och med ett kanonbett, hon satt som en sugkopp i ärmen 🙂 Inte för att hon biter dåligt annars, men detta var med en liten guldkant.

Ian fick inte göra så mycket igår, Bille var i höglöp så att träna lydnad med honom kunde jag fetglömma. Han agerade mest betonggris i kopplet och gick inte att förflytta mellan varven. Tillslut fick han ändå vara lite otrogen mot Grima , med gamla Rejsa som tycker att han kan vara ganska charmig (who doesn’t 😉 ). Hur som, vi kom hem sent igår och kom i säng sent också. Upp i ottan och gå långpromenad är inte sååå lockande då kan jag tala om..fast! Jag måste säga att när man väl är ute och spatserar och man ser solen gå upp mitt ute i skogen så känner man sig ganska bortskämd ändå . Grima som jag trodde skulle vara trött var extremt morgonpigg (som vanligt iof) och röjde som en idiot i skogen. Hon bokstavligen flög mellan stockar och sten och skulle kampa med varenda stubbe vi gick förbi. Jag och Ian är mer lika, vi går i vår egna värld och tar oss mest runt när det är sådär tidigt.

Vad långt det blev, jag som bara skulle skriva några rader…over and out!

 

 

 

En reaktion på ”Godmorgon

Kommentera

