Trött men pigg

Typ.

Det är ganska motigt när man vaknar på morgonen att inse att det är långpromenad som gäller. Nu när de får vara själva lite mer så försöker jag hitta på roligheter på morgonen för att de ska känna sig nöja när husse och matte är borta, och typ…inte tugga i sig stearinljus. Samtidigt är det väldigt uppfriskande att gå långpromenad när det inte är en själ ute och ha stigarna för sig själv. Både Grima och Ian röjjer på rätt friskt och jag försöker ”powerwalka” lite så att jag vaknar till.

Igår kväll tyckte jag att det var läge för lite träning, då det inte blev något på klubben, så jag och Grima tog oss ut för att fila lite figurer. Hon har blivit trängig igen bannemig, i vintras gick hon så jäkla fint. Jag kan dock misstänka att det beror på att hon har en sån jäkla hög förväntan på planen ute hos oss, för att inte tala om den på klubben och med en ökad kondition blir hon lätt ettrig och kommer för långt fram. Jag koncentrerade mig verkligen på positionen igår och kände att det funkade som bäst med ett lite högre tryck ifrån mig..det är väl bara att gnata på då så att det verkligen sitter i alla lägen.

Ian orkade jag inte träna med, så vi gick ut på gräsplan och sparkade fotboll vilket han tyckte var skitkul förstås, efter maten sov bägge dom klubbade sälar.

Förresten fick jag brukshunden igår, och se där var Ian med som liten valp, bråkandes med Maria K’s rottisvalp Knutte. Ska scanna in artikeln+en annan artikel från en skånsk lokaltidning där han är med från Malmös valputställning också. Han börjar bli vad vid att synas den där!

En reaktion på ”Trött men pigg

Kommentera

