Dä ä änna varmt!

12 grader visade termometern imorse klockan 7.00! Härliga tider, strålande tider! Jag blir GLAD av sol och värme 🙂

Igår var jag så förbannat trött när jag kom hem att det inte blev någon längre runda att tala om, Ian och jag gick ut och hade en fotbollsmatch (vilket han iof tycker är svinkul, jädrar vad de små benen går då) och på slutet hängde tungan som en slips på honom. Efter det gick jag och Grima ut och körde lydnad ,jag kände mig riktigt nöjd med henne 🙂

På ett sätt är det ändå skönt att kunna ta långsvängen på morgonen, så att man har det ”gjort” sedan..och nu är nog vattnet i Brosjön tillräckligt varmt att simma i! Det är ju en ganska liten sjö, så den blir varm relativt fort, Grima ska få simma mycket i veckorna , det är perfekt nu i värmen så slipper jag oroa mig för att hon blir överhettad. Ian…..kommer nog inte vilja bada 😀 , fast! HAn har varit lite nyfiken på vattnet och har till och med doppat framtassarna ett par gånger nu, framsteg för jordens största badkruka!

Idag ska jag åka och köpa hjort och rådjursklöv samt nötblod, hurra! SOM jag har letat, så hade de fått in på Enskede hund och katt när jag köper hundmaten . Kanon, vi har kört på våra gamla älgklövar i jag-vet-inte-hur-länge nu och inte haft något blod heller.

På Lördag är det relationskurs på Åker med Anita Johansson och jag och Grima ska vara med. Det ska bli väldigt intressant då Anita har tävlat Eliten i de flesta svenskbruksklasser så vitt jag förstått, det är alltid kul att lyssna till folk med erfarenhet. Ian får inte följa med då, men jag ska lägga ett spår på morgonen där innan jag åker, och ta det när vi kommit hem. Jag skulle tippa på att det får ligga 8-9 timmar då, vilket förmodligen blir alldeles lagom. Nästa vecka har jag semester, och jag HOPPAS att jag kan ta mig ner till Björnåsen/Uddevalla och titta på schäferslaget, vore himla kul.

3 reaktioner på ”Dä ä änna varmt!

  1. Kommer du ihåg när vi tvingade Harley att bada, sänkte ner honom från bryggan så de små tassarna paddlade i luften. Oh NO such evil persons! 😮

Kommentera

