Urban

Igår fick jag äntligen tag i klöv och blod. Jag köpte på mig en liter nötblod och en rådjur samt hjortklöv. Man känner sig ju lite makaber ändå varje gång man öppnar frysen och de ligger där, det blir så påtagligt också när pälsen är kvar, så mjuk o go. Nä fy nu vill jag inte tänka mer på det 😦

Igår fick Grima simma sitt första simpass, nog för att jag vet att hon har mycket päls, men…det är ingen stor hund under alltihop. Haha, jösses. När jag såg henne funderade jag på om hon verkligen kan väga runt 30 kg, men det gör hon ju..Nu ska vi iaf försöka simma i sjön ett par dagar i veckan så att vi kan få lite rutin på det,  vattnet var inte hett precis, men förvånansvärt varmt! Sjön är ju dock så liten att man nästan kan simma runt den, man kanske ska prova någon gång?

Förresten mailade jag Thorvald för ett tag sedan, som ägt Grimas pappa Degn’s Urban. Jag var nyfiken på hur han var egenskapsmässigt då det kunde vara intressant att veta om hon ärvt mycket från honom. Det var kul läsning och visst kände jag igen mycket på beskrivningen! 🙂 Det är alltid kul att ”släktforska” och se hur individerna nedärver sina egenskaper, ibland i många generationer! Jag har förresten en grej på G, de flesta kommer inte att tycka att jag är riktigt klok, och det är jag ju iof inte, men jag ser väldigt mycket fram emot det hela, det blir en överaskning 🙂

Grimas pappa Urban.

3 reaktioner på ”Urban

Kommentera

