Strängnäs-Åmål

Semester till och med måndag, jo man tackar 🙂 Känns otroligt skönt, trots detta vaknade jag halv nio imorse, men det var bra, då fick jag lite gjort innan vi packade och stack (tex att städa..).

Vi svängde in på klubben på vägen och jag la ett spår på fältet brevid planen, därefter tog jag ut fröken fräs och körde lite ronderingsträning, kul! Det sitter ganska bra, förutom att hon är lite seg in i skjulen, ut går det dock snabbt. Det är väl bra att hon tittar ordentligt, men ja vill ha det lite fartigare, så det är bara till att öva lite till. Vi körde apporteringsträning också, men jag hann bara kasta två gånger så gick det så jäkla bra att jag slängde in henne i bilen en stund. Det är så kul ändå, för nu är det så många som säger att hon ser så fin ut 🙂 Jag som inte aaaallls är partisk tycker ju detsamma, hon är välmusklad och i superfint hull. Inte ett gram mer fett än vad som behövs. Snyggisen!

Ian och jag har inte kört lydnad på länge, så vi körde kort lite fritt följ. Det gick bra, men han var liite seg. Han blir lätt påverkad av värmen, och pälsen växer som ogräs på honom, så jag funderar på att be Cindy putsa honom lite till. Jag behöver att han kan kyla ner sig snabbare då vi snart ska gå upp på prov (dock spår). Han börjar dock på bättre kondis, då det blir fler långpromenader på morgnarna eller kvällarna, får han bara riktigt bra kondition är jag övertygad att det kommer att visa sig i uthålligheten i lydnaden också, även om han blir varm. Vi körde även läggande under gång, eller ja..we’re working on it. Det är ett moment som gett mig huvudbry med den här hunden. Han tar sån tid på sig att lägga sig! Vi har ju kör ”glad ligg” och det går bra, men jag får inte till den att han ska lägga sig snabbt under rörelse, det går i slow motion..gah! Jag tror att det är dax för en visit till Lotta. Jag filmade det fria följet lite, ska se om jag får upp filmen här sen.

Åter till spåret.  Hon spårar jättefint, men går på tok för snabbt. Jag har funderat lite över varför det plötsligt blivit så, och har väl en teori om att det urartar sig mest när det blåser, för att hon är så mån om att hitta spåret…Ja, inte vet jag. Men får jag ner farten finns det inte mycket annat att peta i, jag är helt nöjd.

Nu är vi i Åmål iaf, imorgon blir det lite träning på ÅBK, annars ska jag mest koncentrera mig på fysandet..men mest slappandet 😉 Är det fint ska vi sitta i trädgården och fika. Mysigt! På Lördag är det Schäferslaget hela dagen, kameran är med..ska bli såå kul detta!

Tills dess, over and out!

2 reaktioner på ”Strängnäs-Åmål

Kommentera

