Schäferslaget

En myshelg som resulterade i daglig lydnadsträning i trädgården och noll träning på ÅBK 😉 Jag orkade helt enkelt inte ta mig dit, utan vi koncentrerade oss mest på att komma ut och röra på oss. Jag har försökt ha lite kvalitetstid med vardera hund, långpromenader med Grima, och halvlånga promenader med Ian. En kväll satt vi på kungsberget och bara mös och blickade ut över stan, härligt 🙂

På Lördagen tog vi oss iaf till Ljungskile för att titta på Schäferslaget. Jag var orolig sen innan då jag inte gillar att ha hundarna i bilen när det är soligt, men vi hade sån jäkla tur att det fanns massor med skugga att ställa lilla bilen i, så att vi kunde titta på tävlingarna i lugn och ro. Typiskt nog var större delen av IPO III:orna på söndagen, jag trodde att det skulle vara tvärtom, men då vet jag det till nästa år. Då kan jag förhoppningsvis stanna  i 2 dagar…Hur som var det en rolig tävling att vara på, väldigt lärorikt att se andra ekipage tävla på en lite högre nivå, men även lugnande att se att de flesta är helt mänskliga och har samma problem som man själv har i vissa moment . Det var mycket folk som man kände, och jag träffade även på Grimas uppfödare och fick mig en pratstund där. Atenagården Larrac hade tävlat men sumpat i skyddet, varför vet jag dock inte..bättre lycka nästa gång!

Jag fotade naturligtvis, här är ett smakprov, annars föreslår jag att ni kikar in i SK Åkers fotoalbum. Kan ni namnet på något ekipage så säg gärna till, jag kunde bara på en 🙂

http://bildgalleri.schaferklubbenaker.se/#home

För övrigt så dömde Jarmo lydnaden på tävlingen, det är superintressant med 2 domare och hur de sätter sina poäng och vad slutresultatet sedan blir. Övriga domare på tävlingen var Dirk Stocks (Tyskland), Paavo Rapila (Finland), Göran Wessman (Sverige)..har jag glömt någon?

Shopping vart det också, solreflex till bilen, bollhållare och spårapporter. Ian fick prova en nomesele som jag kanske köper till honom senare, men jag misstänker att det kanske blir en vanlig sele från SEA imorgon istället. Äntligen löning!

Ikväll är det träning igen, jag kanske ber Tomas ta några kort , var längesedan det fotades i lydnaden och spåret :

2 reaktioner på ”Schäferslaget

  1. IPO1 & BSL1 dömdes av G Wessman, SWE och R Kjörnstad, NOR.

    IPO2-3 & BSL2-3 grp A dömdes av M Ledin, SWE och P Diedrichkeit D.
    Grp B dömdes av J Heiskanen, SWE och P Rapila, FIN.
    Grp C dömdes av G Wessman, SWE och D Stocks, D.

    IPO-FH dömdes av C Isebark, SWE.

    J Kruse, SWE var fig i IPO1, B Bouw och R Fucke var figgar i IPO2-3.

Kommentera

