Grupp B och C

Igår stod lydnad och skydd på schemat, och jag var så glad igår då lydnaden kändes SÅ trevlig! Jag har nött det fria följet så länge och slitit i mitt hår över att det funkar så bra på andra ställen förutom just på vår plan i Mariefred, jag vet att det beror på att förväntan är så hög på plan, men nu känner jag att jag äntligen når henne. Hon har en enorm egen vilja den här järnladyn och det blir en ”mindfight” många gånger om vem som ger sig sist. Jag har varit nära att ge upp ibland, men tacka fan för att jag egentligen är terriermänniska ;). Framåtsändandet funkade bra som vanligt, hon är lite vinglig i starten men kommer upp bra i fart. På tal om något annat, är det bara jag som är förbannat trött på den här blåsten? Det har regnat och blåst hela maj månad, vad hände med att sitta ner i varmt gräs och njuta av solen medan man väntar på ett spår eller tar en paus i träningen? Hoho, det ska vara sommar nu?

Hur som, idag ska vi VILA. Åka och köpa hundmat, köpa hem sushi och sedan inta soffläge och en kort kvällsprommis. Nu har vi farit runt så mycket på sistone att jag är helt yr i skallen, så ikväll är det tv:n och vi så att alla intryck hinner sjunka in lite. Imorgon är det stallet, då ska jag komma ihåg att ta med mig kameran, annars blir jag ledsen. Fredag träning, Lördag ledig, söndag kort träningspass och sedan är det middag hos Patsy som fyller 25 ..mysigt 🙂

over and out..för denna gången.

En reaktion på ”Grupp B och C

Kommentera

