Bara för att

En liten update om vad vi gör. Vi tränar, precis som vanligt! Vi försöker dock göra det när det är liite svalare på kvällar eller morgnar. I Lördags blev det dock spårkurs för vår del. Det gick uselt för oss, mig veterligen gick det inte speciellt bra för de flesta just den dagen, med vissa undantag. Det var 30 grader, typ 80% luftfuktighet och snustorrt i marken. Överlag är det jättesvårt att hitta spårmarker nu, gräset är nästan en meter överallt, så det gäller att fortsätta leta.  Ians träning står tyvärr lite still, han blir väldigt svårmotiverad när det är såhär varmt. Jag försöker göra något på kvällarna, men hittils har det mest blivit lite kondisträning i form av fotboll/kastboll eller raska långpromenader.

Grima och jag tragglar på inför provet. Hon har faktiskt känts jättefin de senaste gångerna. Jag ska anmäla mig till en BSL 1:a den 1:a Juli  och gå in och provköra lydnaden och spåret, helt enkelt som en ren träning, bara för att se hur hon funkar på tävling. Nu har vi ju gjort både BH och Lydnadstävlat, men det är fler bitar som ska sitta ihop i ett BSL och ffa i ett IPO program, så jag vill helt enkelt gå in och ”känna efter”. Inga förhoppningar alls, vi får se hur det går.

Fullt fräs i veckan. Imorgon ska jag rida Fiddi=kondisträning för Grima , onsdag-torsdag är det träning, fredag tävling och jag ska vara funkis samt fota, Lördag-söndag ska jag förmodligen ta hand om Emigrant (Pattys Ponny). Puh!! Which means..ikväll tar vi det lugnt.

En reaktion på ”Bara för att

  1. Har köpt present till Grima ifrån Nisse , hon kan ju få den nästa gång hon kommer , så har hon något att se fram emot :):)

Kommentera

