Järnladyn

Hon har många namn ”den där”.  Järnladyn, Gestapo (”mormors” öknamn på henne) , ångvälten, Grimmosaurus rex..Jag älskar na tills döds, men ibland är hon bara en sabla betongskalle! Flyttar jag tummen ur ögat på henne en millimeter far hon fram som en ångvält och försöker krossa allt i sin väg. Nåja, det är ändå på något sätt härligt att ha en hund som inte viker sig för något i första taget, men i någon mikrosekund ibland kan jag känna mig lite avundsjuk på folk som har mjuka och föriga hundar som bara vill aaaallt deras förare vill och aldrig skulle komma på tanken att självbelöna sig själva. Ibland funderar jag på att börja samla frimärken och skaffa typ en golden retriever *fördomsfull*..Tur att jag ångrar mig snabbt! 😉

Låt er inte luras, blicken är ett skådespel…

5 reaktioner på ”Järnladyn

  1. ja den blicken ljuger 🙂 När hon står flåsande framför en när man ligger i soffan då tror man att hon ska äta upp en 🙂 Och när ni kommer hem och vi öppnar ytterdörrn blir man nästan nertrampad då hon är ute efter Nisses leksaker :):)

Kommentera

