Boll, korv och ärm.

Så var vi tillbaka med högsta växeln i. Igår åkte vi till klubben för att köra igenom alla ABC. Man (eller jag) brukar inte försöka ha så höga förväntningar när vi har varit borta ett tag, men allting gick verkligen så himla bra igår. Först ut lydnaden, vi lekte mycket med bollen och tränade mest kontakt och koncentration vilket hon kändes jättefin i. Kort efter åkte vi till spårmarkerna i Mariefred och tog ett spår som jag lagt innan. Liggtid ca 1,5-2 tim, 3 vinklar..dock osäker på steglängden. Gissar på 350 steg? Spåret gick som en trappa. Min plan var egentligen att göra ett spår med endast två vinklar, men tack vare att jag höll på att kliva rakt in i ett tistelnäste så fick jag göra en superkort sträcka och hastigt vinkla igen så att vi slapp gå in i det. Hur som, jag tömkörde henne för att verkligen kontrollera precisionen och se till att hon åt upp allt godis i spåret..Inga problem! Hon spårade som en liten spårgudinna i perfekt tempo, fart och precision och jag gick bara bakom och njöt. Fina hund!

Sist men inte minst  körde vi skydd och det gick bra det med..men vi får öva mer på släppandena..ehum.. jag kan ändå inte vara annat än nöjd. Älskade Grima! Imorgon tar vi nya tag.

 

 

En reaktion på ”Boll, korv och ärm.

Kommentera

