Fullt ös medvetslös

Japp, det är full rulle, gasen i botten you-name it med träningen. Igår åkte vi till klubben sent och han dessvärre inte med någon lydnad, men likväl ett skyddspass som kändes väldigt trevligt! Grima bevakade väldigt fint och rytmiskt och gjorde väldigt tjusiga flyktangrepp. Däremot har vi som vanligt en del att jobba med på lossandet. Jag ska stenhårt träna lossandet till vardags och lägga väldigt mycket fokus på det. Vore himla trist om vi skulle sumpa något för en sådan sak, men så är det att leva med en hund som älskar att självbelöna sig själv i tid och otid. Morr! Grima var hur som väldigt trött efter träningen igår och sov som en stock sen med benen dinglande ner för soffan och med höga snarkningar. Söta Grima! Vi har hemma vid 22-tiden, så jag var också väldigt trött.

Idag åker vi dit igen och tränar lydnad själva, dessutom ska Ian få gå ett spår som jag lade  åt honom, då har det legat strax runt 24 timmar..spännande att se hur han löser det! Skogsdungen bakom åker är verkligen toppen att köra viltspår i, speciellt när man har en liten hund 🙂 . Hemmavid är skogen ganska snårig, och det blir svårt för ffa mig att ta mig igenom vissa skogspartier, Ian bekommer det ju inte.

Lördag= spår och ronderingsträning. Vem vet, jag kanske orkar att ta med mig kameran för en gångs skull då också..

2 reaktioner på ”Fullt ös medvetslös

Kommentera

