Knackelibangbang

Igår var vi hos vet och fick vovvarna vaccinerade, alla skötte sig utmärkt. Idag hade dock någon av hundarna skitit i köket när Tomas kom hem på lunchen…lyckos mig som slapp torka 😀 Tror inte att det är någon fara, men ska hålla ett extra öga på Ian som jag tror det kommer ifrån.

Ikväll ska Grima till sin kiropraktor Anna , jag älskar att hon fortfarande tror att hon heter ”Grina..”.. suck..Oh, well. Det verkar som att hon har en förskjutning i ryggen som inte vill ge efter med massage, och som påverkar henne i övrigt. Med andra ord får jag skjuta upp tävlingen..synd, men Grima går först. Det är inte ovanligt att hundar som tränas hårt får kotförflyttningar i ryggen då och då. Kanske ffa på hundar som tränat skydd , ”kollisionerna” med fig kan enkelt förflytta kotor lite hit och dit. Sedan kan jag ju tala om att det inte hjälper att ha en hund utan någon somhelst självbevarelsedrift. Jag har nog aldrig stött på en hund som aldrig gått en dag utan att slå i huvudet i något/halka/snubblat in i ett hörn BARA för att få vara först eller skynda sig till vad-det-nu-var-som-är-så-viktigt. Jag får vara glad att hon inte brutit något än 😀

2 reaktioner på ”Knackelibangbang

Kommentera

