Knak…

En liten update på gårdagen. Vi  kom in hos kiropraktorn (som var de 2 systrarna jag alltid glömmer vad de heter istället för Anna, men de är toppen och brukar ta hand om oss). De frågade samma som de alltid brukar ”SKA du inte ta valpar på henne?” …Nä, det blir svårt sa jag med tanke på att hon är kastrerad 😉 . Hur som klämde och kände de på henne och nacken såg mycket bra ut, sedan kom de till mellan skulderbladen, där satt 3 kotor på raken alldeles fel, kort efterföljt av 3-4 andra kotor både mitt på ryggen och vid svansroten. Hon hade minst 6 kotförflyttningar, hon måste ha haft så jävla ont 😦 . Älskade hund, tycker så synd om henne och grämer mig över att inte ha upptäckt det tidigare. Men Grima är en glad hund, och hon visar inte gärna om hon har ont någonstans, det utmärker sig på andra sätt. Nu var rörelsemönstret stört på henne så jag hade ju mina misstankar när massagen bara hjälpte tillfälligt..men nu är både ryggen och ett antal andra frågetecken uträtade iaf. Idag är hon väldigt öm och ”trippar” fram lite om hon ska trava, det är strikt koppelvila nu i 3 dagar.

Egentligen ska hon bara gå kissrundor, men jag tänker låta henne skritta lite längre rundor från och med imorgon då det är extremt svårt att hålla henne stilla. Jag har kommandot ”skritta” på henne som jag brukar använda när hon skrittas av efter träning, och det är tacksamt just nu för det lyssnar hon väldigt bra på. Hon ska även få gå i sele så att hon inte lägger tyngdpunkten i halsbandet. Känner också att det kan vara lägligt nu inför den kallare årstiden att skaffa ett back on track täcke till henne. Uppvärmning och avskrittning är jag redan väldigt noga med, jag är ju rädd om min lilla stjärna!

Snurp!

3 reaktioner på ”Knak…

Kommentera

