Ett mysterium är löst..

Igår tvingades jag inse en sak, Grima är tjock. Jo, det är sant. Hon har inte ”nåt kilo extra” utan är helt enkelt för tjock. Problemet är det, att jag har inte förstått HUR hon har kunnat bli det, och bara på någon månad! Medan hon haft en viloperiod pga ryggen har jag minskat fodret ganska drastiskt ( från 8 dl torrfoder/dag till mellan 5 ibland 6 dl/dag, och minskning på ca 200 g vom og hundemat om dagen de dagarna de äter det).  Visst, motionen har ju minskat (det var ju tvunget), men jag har inte för mitt liv förstått hur det kunnat göra SÅN skillnad. Jag har helt enkelt inte fattat någonting. Hon har dessutom fisit en del på sistone, och det brukar hon faktiskt aldrig göra annars, hon har även druckit en ansenlig mängd vatten…Avafdan, jag har slitit mitt hår över detta och skulle precis till att försöka snickra ihop något slags bantningsprogram till henne när jag plötsligt såg det….Ett fint litet hål i öppningen av torrfoderpåsen. Ett hål som inte jag har skapat…Hon är inte dum hunden! För det är så diskret och fint gjort att det inte är ett dugg konstigt att jag inte har kunnat se det. Det ser ut som någon försiktigt vikt upp ett litet hörn av påsen, precis lagom för en låååång hungrig schäfernos.

Konstaterande: Mysteriet är löst.

Slutsats: Köp fodertunna eller ha fodersäcken på annan plats. Det må ha tagit hunden ett år att få idén, men tillslut ramlade enkronan ner.

Tillägg: Grima ska få extra motion, och surar numera över att hennes dagar med att hennes egenhändigt fixade fria tillgång på mat är slut.

BUSTED!

5 reaktioner på ”Ett mysterium är löst..

  1. Hej Lina
    Jag har varit borta tisdag och onsdag och barnen ringde igår och berättade om det underbara paketet som anlänt. Har precis tittat på det. HELT FANTASTISKT. Tack snälla LINA. Jag måste få betala denna. Den är på pricken lik Zeth, sååå fint.

    1. Nej vet du vad att det får du inte! 🙂 Det är en gåva, det minsta jag kunde ge för att jag fått en så underbar hund!

      Vad glad jag blir att ni gillar den, kram på er!

Kommentera

