Jag vill..

..strypa min hund ..långsamt. Men som den goda medborgare och djurvän jag är kommer det naturligtvis inte att ske. Vad har hänt? Åh, jo, det ska jag tala om…Tomas kom hem för att rasta hundarna och möts av en Grima som jag tidigare nämnt har lagt på sig lite för mycket, och som från och med nu ser ut som en dräktig sugga. Varför? Därför att hon har KLÄTTRAT upp på hyllan och lådorna som jag hade gömt torrfodersäcken ovanpå, vält ner den och haft party hemma. Jävla helvetes ?!%##!!

Jag vet inte hur pass mycket hon har lyckats äta, men ”tack och lov” verkar det som på den mängden som är kvar att det rör sig om ”endast” 2 l +/-  . Husses arbetsdag blev kort iaf, han får vara hemma på observation så att hon håller sig relativt stilla och inte verkar få några komplikationer av det. Hon får helt enkelt ligga där som en mätt valross och tugga och smacka förnöjt. Min plan framöver, fasta i 1-2 dagar och sedan en ansenligt mindre mängd mat en vecka framåt 😀 ..torrfodret? Köpa plastbytta, möblera om och riva ut hyllplan i skafferiet och in med det där. Man kanske borde skaffa hängslås också. Idag är hon en blockethund.

 Annons : Ett kap! Väldresserad schäfertik, behöver aldrig matas mer då hon på mycket kort tid ätit foder för sin resterande livslängd. Alltså  mycket billig i drift! Bortkänkes.

5 reaktioner på ”Jag vill..

    1. Hon får absolut inte under några omständigheter äta något där heller med tanke på att risken fortfarande är stor för magomvridning. I värsta fall får hon stanna hemma.

Kommentera

