På G

Jaha, då var det träning igår igen efter vilan som Grima har haft, och det var för det mesta dels bara ”vin” som bjöds. Spåret gick helt toppen, pyttelite för hög nos (men å andra sidan var gräset ca 50 högt) men hon la sig snabbt vid apporterna, tog vinkeln som på räls och ja, hon var helt enkelt superfin, vilket kändes toppen!

Lydnaden gick fint i fria följet, ett bra sättande, ett något långsamt läggande och ett fint ställande. Apporteringen var dock lite ljummen-den har suttit riktigt fint på sistone, men igår var hon plötsligt så himla försynt? Inget direkt tugg, men ett mesigt fasthållande och lite loj sådär? Hm, jag ”botade” det med lite motviationhöjande övningar, men tyckte det hela var lite skumt. Vi får se hur det blir imorgon, så ska vi åka till NLK (Norsborgs lokala kennelklubb) dit vi nyligen blivit medlemmar. Jisses vad jag har medlemskap till allt egentligen? Jag tänkte dock att det kan vara bra att ha medlemskap på olika närliggande klubbar då det är kul och nyttigt att byta miljöer ibland. Upplivande om inte annat!

Skyddet gick toppen tycker jag, hon har rätt attityd (förutom att hon tycker att det är onödigt att springa runt skjulen ”Matte, jag VET ju att figgen står DÄR borta! VARFÖR ska jag då inte springa dit på en gång?!”..erhm..) och är alltjämnt en duktig liten hund. Ian var SUR igår! Åker har blivit hans ”goseklubb” dit han kommer för att låta sig klappas och matas med kakor vid fikabordet, men se det har straffat sig för nu vill han INTE jobba med mig när vi är där. Belöningen sitter bland alla människor som vill klappa honom vid bordet längre bort..Grr!! Jag fick till en liiten lydnadsstund med honom, men han var mest loj och tittade längstansfullt bort mot de andra människorna mest hela tiden. Nåja, det är ingen annans än mitt fel. Touche..

 

2 reaktioner på ”På G

Kommentera

