Kvällsträning

..på Åker. Denna gången solo. Jag nyttjade i första hand ”apporteringsavdelningen” då vi inte kör hopp-hindret och A-hindret alltför ofta. Apporteringarna var betydligt bättre denna gången, men gripandet är fortfarande mesigt även om hon förstått principen att sitta still med den i mun vid mig så håller hon den still ,men löst! Vi ska träna lite på detta hemmavid, samtidigt vill jag inte gå in och peta för mycket nu när det börjar att dra ihop sig, risken blir att jag pajjar det då. Hoppen slarvar hon lite med ibland så dessa ska vi öva på utan att skicka, men A-hindret tar hon toppen och det är inga bekymmer. Möjligen att hon gärna komma in där hon har landat efter hindret och det blir lite snett. Nåja! Vi filar vidare. Platsliggningen gick iaf toppen, inte ens en viktförflyttning att bekymra sig om. Fria följet är som vanligt, jag är nöjd i allmänhet men tycker att hon går för långt fram emellanåt…fila fila.

Ian fick också träna lydnad och utan sina älsklingsmänniskor i närheten gick det riktigt bra, han fick även rondera ett skjul 3 gånger så att han fick ur sig lite energi. Grima fick rondera 4.an och 5:an och gjorde det utan frågetecken eftersom att det inte stod någon rolig figur i 6:an. Tokhund! Väl hemma sov hon om en stock sedan med huvudet intryckt i soffkudden medan jag satt och klottrade ideér i mitt skissblock. Ian joinade oss efter ett tag och lade sig som en liten kringla vid min högra sida, fy vad jag älskar dem!

Idag ska de vila, imorgon likaså. På lördag ska jag försöka få till ett lydnadspass i svärmor och svärfars trädgård och på söndag hinner vi förhoppningsvis förbi klubben på lite lydnad och skydd. Nästa vecka har jag all tid i världen att träna och gå långpromenader. Vad underbart det ska bli!

 

Kommentera

