Depp

Jaha, det var ju inte precis tänkt att säsongen skulle sluta såhär. Jag har en hund som är startklar upp till IPO II och går kanonfint i både spår,lydnad och skydd men som i dagsläget är för smärtpåverkad för att kunna starta. Det är ganska knäckande att ha lagt ner hela sin fritid på att träna, både på bortaplan men även varenda timme som blivit över hemmavid och sedan inte kunna uppnå sitt mål för året ändå. Just nu spelar inga ord så stor roll, det suger och jag är skitledsen över det då jag har sett fram emot det så himla mycket. All iver och förväntan är som bortblåst och jag är oerhört rastlös över att behöva inse att säsongen är över och att det inte kommer någon ny chans förrän om ett halvår igen.

Nåja, det viktiga är såklart att Grima blir bra, och det är jag övertygad om att hon blir så småningom. Men ändå, fan helvete och skit rent ut sagt.

 

4 reaktioner på ”Depp

  1. Det här är ingen tröst alls……….när du är dubbelt så gammal som du är nu kommer du att småle åt din ungdomliga otålighet. Då har du kommit till insikt om att det är såhär livet är och att tävlandet inte är det viktigaste i livet. Det är nämligen resan som är mödan värd, inte målet. Dvs allt du och din hund gjort tillsammans, de erfarenheter ni gjort, är egentligen viktigare än målet (tävlandet).
    Precis vad du ville höra, eller hur ?
    Kramar till dig och Grima från Kattis

  2. Tävlandet har aldrig varit viktigast för mig, jag har hund för att jag älskar hundar och att få vara med dem, tävlandet är bara en bonus, och det är klart att jag sätter värde på erfarenheten jag skaffar mig på vägen. Jag ser inte året som varit som bortkastad tid, då det ändå har fyllt på kunskapsförrådet något enormt, och jag har uppnått mitt mål rent kunskapsmässigt med henne. Det är ingen nyhet att livet inte alltid blir som jag tänkt mig, fast jag bara är 25. I mitt fall känns det snarare tvärtom, att livet oftare inte alls blir som jag kämpat för att det skall bli. Att det snarare är regel än undantag att planer går i kras. Det värsta är att titta på hunden och se att hon inte är hundra, det känns förjävligt. Allt jag vill är att hon ska bli bra igen.

Kommentera

