Upp på fötter igen

..eller nja, nästan. Halvvägs, kanske, ungefär. Nu är det iaf operation ”rehab” på G och Grima ska gå gå till kotknäckaren en gång till för att säkerställa att allt sitter där det ska innan vi börjar rehab-simma med henne. Sedan kommer jag nog att fortsätta med simningen sålänge vi håller på med IPO, för att förebygga att det går tillbaka. Det ska vara dyrt att ha hund! Fast jag brukar tänka att det är skönt att jag inte har häst (lite motvilligt) för då hade det handlat om tusenlappar istället för hundralappar. Jag hatar att klaga på saker, egentligen, men fan jag är bitter.

Ian är inte heller bra sen i torsdags. Märkte på kvällen att han betedde sig väldigt konstigt och upptäckte sedan att han hade ett stort brännmärke vid pungen. Tror att trimmaren råkat ha en för het klippmaskin, klantigt! Shit happens dock, men han har haft så himla ont så jag är tjurig över det också. Idag ser det bättre ut, men han har haft svårt för att sova i två nätter och vandrat en del, can’t blame him. Idag har han rullat sig i människobajs, så han är väl på väg tillbaka I guess. Ska försöka lägga spår till honom imorgon, Grima får köra uppletande. Nu är det dags att sova, hundarna ligger på husses sida av sängen när han inte är hemma, extra nöjda förstås 🙂

2 reaktioner på ”Upp på fötter igen

  1. Aj, måste hon raka där? Det är ifs så gott som omöjligt att bränna dom, så antagligen är drt kanske skav eller nåt Rakar gör jag bara på vardagshundar. De andra klipper jag bara runt snoppen för hand.

    1. Nej jag tycker inte att hon måste, jag brukar också klippa innan för att hon ska slippa, men nu hade hon rakat iaf, dock inte under halsen denna gång!
      Tror inte det är skav, det är större än en femkrona och helt avskavd hud. Kan ju vara, men ser ut precis som ett brännmärke. Det ser iaf bättre ut idag, han börjar få ny hud där igen.
      Köpte c-vitamin idag som jag gav, så nu hatar han mig ännu mer 😀

Kommentera

