Latissimus Dorsi

Wow! Jag tror verkligen att jag har hittat min grej 🙂

Idag var det första dagen på hundmassörsutbildningen, och det var SÅ intressant och roligt! Jag har säkert antecknat 10 A4 sidor utöver häftet med info som vi redan har fått, och bara under denna dagen lärt mig massor samt fått många tankeställare om hundens fysik och hur den ska behandlas om något inte står rätt till. Kursen är väldigt omfattande och jag kan inte vänta till jag får gå nästa steg. Nu är det tors-fre kvar innan denna kurs är avslutad, sedan börjar jag förmodligen Steg 1 (det här är introduktionskurs) i Januari där det även kommer att bli ännu mer djupgående.

Världen är för övrigt bra liten, med på kursen fanns en tjej med 3 tollare och en borderterrier, och direkt när hon presenterade sig så undrade jag inte om jag inte visste vem det var. Tillslut frågade hon vart Ian kom ifrån, och jag talade om att han kommer från Whiteboard’s i Skåne, och det gjorde ju hennes borderterrier också 😀  (Whiteboard’s föder upp både whwt och borderterrier).

Jag och hundarna är supertrötta efter en dag med väldigt mycket intryck. Vi har åkt buss, knökfullt pendeltåg, buss över halva Ekerö och slutligen bil, samt träffat massor med nya människor och hundar. Nu ska jag sova, imorgon är det nya tag !

2 reaktioner på ”Latissimus Dorsi

  1. Va kul för dig 🙂 Ja Mats sa igår till pappa ”undrar om det va Lina som gick nere vid bron till färjan , hon hade likadana hundar som Lina iallafall ” haha ja du vet din bror , tur att han kan namnen på oss allihopa 🙂

Kommentera

