Åh jodå

Vi lever allihop! Vi lever i allra högsta grad, men jag har upp till huvudet med ”to-do” saker som ska bockas av och jag tuggar mig igenom dem större delen av dagarna. Hundarna aktiveras med långa promenader och träning (lydnad i 9 fall av 10, men även uppletande och så försöker jag lära dem att leta upp diverse föremål, Grima får tex lära sig att hitta mattes nycklar) i brist på annat. Grimas rehab börjar på allvar nu på tisdag, då ska hon till kiropraktorn en sista gång (efter det vill jag inte gå in och knacka igen på länge, tror inte att det är bra med för mycket) och därefter är det simning som gäller i flera veckor framöver samt massage, tänkte även ta ett blodprov på henne för att utesluta fästingsjukdomar. Ian mår dock alldeles utmärkt och vi gnetar på med läggandet som inte vill sig riktigt, men det går mycket (!) bättre.

Nisse är här hos mig iaf 3 dagar i veckan på dagarna också. Det är pest och pina att promenera 3 hundar med tanke på att de 2 största hela tiden ska utmana varandra i ”vem som kommer fram först” eller ”vem som får mest uppmärksamhet” (som leder till att Ian får mest uppmärksamhet med tanke på att jag inte står ut med de andra mupparna). Jag klickar och vrålar om vartannat för att göra mig hörbar och promenaderna så uthärdliga som möjligt.

Nästa del i massörsutbildningen börjar den 12:e Januari, ser fram emot det men måste knåda på en hel del hundar tills dess. Jag har fått sätta det åt sidan tills snarast då jag haft en hel del med mitt illustrerande, samt att jag jobbar på en online-portfolio.

Jag börjar känna mig aningen uttråkad över att vara hemma trots att jag gör utflykter lite då och då, letar febrilt efter ett extrajobb också och hoppas på ett napp snarast.

Jaha, då var den rapporten gjord. Tjipp tjopp!

2 reaktioner på ”Åh jodå

  1. Näää Tuija , det är slut med detta nu för tiden 😦 Dom ska bara anställa undersköterskor med körkort nu för tiden , så tiden med vikarier är nog förbi

Kommentera

