Dan före dan före..

..osv. Är inte helt hundra på hur det där funkar ;), hur som är det snart julafton. Jag fattar ingenting?
Har inge julkänsla what so ever trots att det är riktigt mysigt julpyntat här hemma, snö och alla julklappar är klara. Imorgon åker vi till Åmål, för att åka hem på juldagen och fira färdigt hos mamsen och pappis.

Nicole var över idag och tränade lydnad med mig, något det blivit väldigt lite av på sistone. Det märktes på en helt övertänd Grima som gjorde en massa konstiga saker. Hon la sig när jag sa ”fot” (QUE??), och släppte apporten när jag skulle träna ingångar (i övriga apporteringsträningen höll hon dock jättefint). Helskumt, men i övrigt var hon som vanligt. Vi tränade även på ”rutan” med lite tips från Nicole (tack!) och kom fram till att det smartaste är att lära in det med target, annars blir det för likt framåtsändandet. Hon gjorde några OK skick, men det var ändå uppenbart att hon inte riktigt tänkte och var medveten om vad jag önskade.

Ian fian då! Jag körde igenom hela 1:ans program utom hopp-hindret, samt att det blev FF istället för LF. Vi har aldrig blivit kommenderade förut, och det är någonting jag fortfarande behöver vänja mig vid.
(I IPO lydnaden går man ett inlärt program utan att tävlingsledaren kommenderar, medan man i tävlingslydnad gör tvärtom, att man går LF eller FF på tävlingsledarens kommandon). Nicole agerade tävlingsledare, och det var bara att konstatera att allting sitter där det ska (förutom läggande under gång, som är vårt ”problem-moment”). Vi behöver dock träna lite stadighet, då han blir så sprallig. Något jag måste träna på i allmänhet är också att INTE springa fram till främmande människor som tilltalar mig (eller honom), då jag är helt övertygad om att han kommer att försöka hälsa på domaren mellan momenten om jag inte försöker sätta stopp för det. Det är jättekul att han är så social, men ibland är det lite….påfrestande? 😀 ..Åh, det var även ganska uppenbart att vi måste träna med mer störning. Att Nero var en bit bort var väldigt intressant tydligen. Helhelten var jag däremot supernöjd med!

Kvällen spenderades framför tv:n med film-maraton. Givetvis fick även vovvarna smaka på godis 😉

Förresten, jag har en ny hemsida! Som bekant så går jag Axelsons hundmassörs-utbildning, och masserar under min praktik GRATIS! Massagen är på ca 30 min, och avser den ytliga muskulaturen. Där står även lite om mina andra tjänster.


För övrigt kanske det märks att jag löst mitt problem med att lägga in bilder i bloggen. Det firar jag med att lägga in en liten bild i ”favorit i repris”, och önskar därmed alla en underbar jul! 🙂

2 reaktioner på ”Dan före dan före..

  1. Vilken läcker ”God Jul”-bild.
    Vi är jätteglada åt julklappen.
    Du kan väl höra av dig när ni
    är tebax från Åmål så kan vi
    försöka få till lite massage och
    fotografering av våra övriga vovvar ?
    Givetvis mot ersättning.
    Tills dess, ha en riktigt GOD JUL !

Kommentera

