Pälsklingarna

Fy vad jag älskar mina hundar, jag tycker att vi är blivit sådär extra bundis på sistone. Det är så mysigt att känna att de vill vara nära en och gärna gosa lååånga stunder, världens bästa lyckoboostar är dom!

Ian ska ligga PÅ mig helst, häromveckan så låg han med huvudet/nacken över min hals och sov länge, och sitter jag i soffan ska han gosa in sig brevid. Inatt kröp han upp och la sig som en boll brevid, och suckade nöjt. Grima har ju alltid varit kelen, hon kan ligga med huvudet i famnen och sova, eller bli hur mycket pussad och kramad på som helst. Goshundar!!

Vi är i Åmål över julen, och idag vi gick en ca 2 timmar lång promenad runt Örnäs och hamnen på eftermiddagen. Där finns det ett 4H, och idag låg fåren och sov på marken när vi gick förbi för att titta på dem. Plötsligt dyker en ekorre upp (föreställ er hur hundarna såg ut, Ian försökte tränga huvudet igenom inhägnaden) och klättrar omkring på ett av fåren. Fåret bryr sig inte utan ligger kvar, helt nöjd med tillvaron. Så märker vi tillslut att ekorren sliter ull av fåret och stoppar kindpåsarna fulla! Sedan kilar han iväg upp i ett träd där han bor, och så kommer han ut efter ett tag och hoppar upp på fåret igen för att roffa åt sig lite mer. Helt otroligt att se 😀

Imorgon ska jag försöka få lite tid över att köra ett lydnadspass var med hundarna i trädgården här, utöver långpromenaderna. Det är skönt om de är lite trötta medan det julstökas här.

Nu ska jag göra ett sista ryck innan sovdax, det är mysigt att gå upp tidigt på julafton, så det blir att gå att lägga sig lite tidigare 😉

En reaktion på ”Pälsklingarna

Kommentera

