Träning på SSBK

Idag har jag och Ian varit och tränat lydnad på SSBK. Han blev såå himla glad när han insåg att det bara var han och jag skulle åka, och hade väldigt bråttom på tåget. Angelina plockade upp oss i Stuvsta, och väl på träningplatsen körde vi lite ur 1.ans program. Jag tycker att det gick bra, jag tog ju dit honom för att vi inte har tränat med störningar på jag vet inte hur länge, så visst var han disträ emellanåt och spännig mot de andra hundarna, men efter en diskussion med mig så skärpte han till sig och utförde sina uppgifter på ett helt okej sätt…och jag förväntade mig mindre än så!

Det är iaf helt klart att vi måste träna med mer störningar, så det blir nog fler visiter dit, eller någon annanstans där han kan få ha mer hundar och folk omkring sig. Platsliggningen gick däremot inte bra. Han ligger toppen brevid Grima, men mellan två främmande hundar så blev han otålig och reste sig två gånger, lade sig dock på kommando igen. Nu är han redigt trött, och vill bara sova. Det tar på en liten hundhjärna att flänga runt i olika miljöer 🙂

Grima och jag ska strax ut på en promenad själva, hon är lite purken på mig för att inte hon fick hänga på.

En reaktion på ”Träning på SSBK

Kommentera

