Födelsedag,utbildning och ridhusträning.

Fa-an vad trött jag är rent ut sagt. Är det inte meningen att man ska vila på helger? Näe, då ska allt man inte hinner göra på vardagar tas itu med. Igår hade jag förvisso tid att sova ut, men då kunde jag inte? (!!!) Utan gick upp vid nio-snåret…suck. På kvällen bar det av med Ian till Mariefred för lydnadsträning i ridhuset. Då hade jag hunnit vara ute på promenad med Grima på dagen,då vi även gick förbi BBK för lite träning på deras plan. Ian var väldigt käck och glad i ridhuset, så det kändes skönt 🙂 Vi körde igenom hela 1:ans program (med avbrott för belöning dock) och visst finns det att finslipa på, men det är petitesser. Jag behåller honom hellre lite ”skuttig och glad” än att ruta in honom perfekt, då det kan göra honom lite oengagerad.

Han fyllde dessutom 3 år igår, hur i helvete gick det till? Han är liksom den eviga valpen för mig, och jag tänker alltid att han är runt 1,5 och ska fylla två. Nepp, han är vuxen karl nu, och jag fattar noll. Hur som fick han en gummiring och ett stort ben med baconsmak i present. Samt sin favvomat-vom. Jag har dessutom hittat ett kanonbra hundgodis på SEA hund och katt. Blev så glad när jag hittade det då jag letat ett tag efter något som Ian borde ”älska”. Tack och lov tycker både han och Grima väldigt mycket om Frolic, men nu hittade jag alltså en påse med halvmjuka tonfisk-godisar som han blev helt övertänd på (Ian älskar fisk). Märket heter ”Planet pet society” och godisen heter ”tuna bites”. Det blir fler såna påsar vill jag lova!

Hur som. Idag har jag varit på första delen av en provledarutbildning (man blir auktoriserad provledare inom IPO/FH/BSP). Det är myyycket texter att läsa igenom, och en jäkla massa att hålla reda på vad det verkar. Det blir 116 sidor läsning i veckan igen för att pränta in allt som ska in i huvudet. Nu ska jag inta soffläge innan det är dags att förflytta sig till sängen.

En reaktion på ”Födelsedag,utbildning och ridhusträning.

Kommentera

