Ny hemsida på G

Åh vad jag ångrar att jag inte tog med kameran idag på promenaden, men jag ska verkligen försöka göra det imorgon om vädret är lika fint. Det var verkligen sagolikt idag! Jag har inte fotat hundarna sedan i somras, har ingen ork eller lust att mecka med kameran och med bilder. Vet inte varför, ibland är det trist..men jag ids bara inte.

Ian är för övrigt friskförklarad! Känns underbart, vädret har sjunkit från 17,7 (!!!) till 2,3 (normalt värde är ca 1,3) och det snabbt, så vetten sa att vi inte ska vara oroliga.

Imorgon ska Ian och jag tävla! Det blir hans första lydnadstävling och den håller till i Viksbergs ridhus. Jag har fått startummer 3 av ca 23 startande..skööönt! Eftersom att han varit sjuk och vi inte haft möjlighet att träna under den perioden, så kommer jag bara åka dit och ha det kul. Det ska man naturligtvis alltid ha när man tävlar, jag menar mest att jag inte har några förväntningar på resultatet. Jag ska stötta honom genom programmet och göra det till en positiv upplevelse, så får det gå som det går! Är inte det minsta nervös, just kanske därför att jag vet att det vore orättvist att förvänta sig för mycket.

Grima har börjat knapra metacam nu (smärtstillande) och är ordinerad koppelvila under rehabperioden. Jag försöker gå med henne ca 1 timme på kvällen näe jag kommer hem efter jobbet. Samt köra lugna övningar i nosarbete, men det är svårt att hålla henne i styr. Jag märker av en del frustration hos henne, och det känns så hemskt att behöva ”korrigera” och ruta in varje gång hon försöker göra ett överilat skutt (typ jämt alltså). Snart kan vi förhoppningsvis påbörja rehab, ska bli spännande att se vad det blir för resultat.

För övrigt håller jag på med en ny hemsida till ligisterna, den lär dyka upp inom snar framtid. Håll ögonen öppna!

Kommentera

