Tävlingsdebut.

Idag har Ian haft sin tävlingsdebut i lydnad! Det gick nästan precis som väntat, och jag är väldigt nöjd trots
att poängen inte räckte till ett förstapris. Ian har inte tränat något alls på 2 veckor pga att levervärderna svajat, han har dock varit helt frisk och pigg under nästan hela tiden, men jag ha velat ta det lugnt för att jag ansåg att det vore vettigare att han vilade upp sig. Vi har dessutom bara tränat med störning 2 gånger och relativt glest, så jag hade inga förväntningar och tänkte att jag skulle ta tillfället i akt och få lite miljöträning 🙂

Såhär såg poängfördelningen ut:

Plats: 0 (Reser sig på armbågarna och äter hästskit..får dk:a 2 gånger) Ligger sedan fint.
Tandvisning: 10
Linförighet: 8 (Lite seg i vändningarna)
Läggande under gång: 0 (står)
Inkallning: 9
Ställande under gång:8,5
Apportering: 7 (släpper för tidigt)
Hopp över hinder: 9,5
Helhetsintryck:9

Tyvärr inga bilder, vädret var grått och det var mörkt i ridhuset. Jag ska ställa lite mer krav på platsen, så ska vi nog kunna ta ett förstapris nästa gång!

En reaktion på ”Tävlingsdebut.

Kommentera

