Snart öppnar jag den inte längre

Ja, kan ni gissa. Jag har fått hem schäferhundklubbens medlemstidning igen. Innan jag öppnade
första sidan visste jag precis vad det skulle stå! Först ca 3/4 utställningsresultat och ditt och
datt om den och den hundens förtjänster på den och den showen. Sedan 0,75/4 av spalter med klagomål
och martyrskap om hur taskiga alla är som klagar på klubben, vilket elände det är att schäfern har
tappat sin 1:a plats på rastoppen, och att det inte aaaallls är så att schäferklubben är till för
utställningsfolket. Det är ju nämligen så att bruksfolk bara klagar och aldrig engagerar sig.
Uj uj..Inte ett ord om att de många som ihärdigt fäktats med att få bli mer delaktiga (däribland undetecknad) ”glömts bort” eller rent av ignorerats. Nu orkar jag inte bry mig längre, de kan
få tycka synd om sig själva ifred.

Satte även mitt té i halsen när jag slog upp artikeln som Höglund författat, och fick se en bild på en
hund som rörde sig med ”utomordentliga rörelser” . Utomordentliga rörelser till vadå? Jag har nog aldrig sett en hållbar arbetande hund röra sig på det sättet. Asch, jag ska sluta nu innan jag går upp i atomer av irritation. Något positivt för att avsluta det hela då, var att jag tyckte att artikeln om spår var intressant.

Nu ska jag ta det sista på Nisses päls, sedan kommer bild på resultatet 🙂

En reaktion på ”Snart öppnar jag den inte längre

Kommentera

