Planering

Jag känner mig duktig! Har tillbringat kvällen med att skriva 5 A4-sidor med individuella planer för tävlingsäsongen till mig och hundarna. ”Mindmaps”, målbilder för året, styrkor/svagheter att jobba på, upplägg för spårträning, you name it! Kommer att använda samma skrivblock till att föra träningsdagbok, i synnerhet för spåren, men naturligtvis även för lydnaden. Det är kul att planera till så pass olika hundar som Grima och Ian är, men även till deras ganska olika tävlingsgrenar (förutom lydnaden). Man får koll och struktur på träningen när man planerar, för att inte tala om inspiration! Ska bli kul att följa upp och kunna ”bocka av” saker och ting när man kommer framåt i träningen, men jag har även ett litet ledord, som är ”back to basics”, dvs att träna grunderna ofta för stadgan men även för att stärka självförtroendet.

Jag har lovat oss en sak, och det är att ha roligare i träningen genom plojjiga variationer, ev inslag av freestyle för att riktigt få upp attityden. Har även gjort en lista på saker jag behöver träna på som förare, en av dem är att be folk titta, ofta! Inte så mycket för att kritisera (men det ska naturligtvis också till), men för att det är så lätt att själv ändra attityd när man vet att någon står och tittar på.

Lite bilder från onsdagens apporteringsträning. Det är jätteroligt att låta dem apportera olika tyngder och material för att bibehålla stadgan i gripandet med mera, de tycker dessutom att det är jättekul!

Jag vill se tv! (För er som inte känner Ian, så fullkomligt älskar han att se på tv, och gör det gärna en längre stund)

”Klicka rå!”
”Tack Ian, men den där har jag läst ut för längesedan..”
Bibelförsäljare? Vem kan motstå blicken? (Närå, det är en låtsasbok som man har fjärrkontrollerna i)

2 reaktioner på ”Planering

  1. Hahahaha, vad söta bilder! Måste erkänna att det var länga sedan jag kollade din blogg, förlåt! Jag har glömt bort bloggen eftersom att jag inte skriver själv längre, men jag ska nog börja igen någon gång här:) Alltid roligt att läsa vad ni gjort och vad ni håller på med 🙂

Kommentera

